domingo, 17 de abril de 2011

Loslaten

Later als ik groot ben
Laat ik alles los

De verhalen die ik heb verzameld
De beelden van toen en toen
De platen die ik draaide
De vrienden die ik ooit vergat
De keren dat ik faalde

Die ben ik vooral zat

Los laat ik de meisjes
Die sliepen in mijn bed
Los laat ik de spullen
Die ik ooit bezat

De zorgen van mijn ouders
Ik laat ze eerbiedig gaan

Vaarwel aan alle Goden
die ik ooit aanbad

Zelfs de tijd die laat ik rustig lopen
Nooit meer kijken op mijn klok
Alles wat mij heeft bevolen
Lieve mensen, rot toch op

Nu ik dit zo hardop zeg
En zelfs ook ergens meen
Zie ik dat ik met ketens ben gebonden
aan toen, aan nu, aan ooit
Aan hem en haar
Aan dit en dat
Jeemig...

Ik kan letterlijk geen kant heen

Maarten
2011


3 comentários:

  1. Lieve Maarten,

    Mooi!!!! Vrijheid maar toch ook gebonden willen zijn. Volgens mij is het best fijn om verbonden te zijn, zolang je maar beseft dat het je eigen keuze is geweest.

    Het plaatje vind ik ook heel toepasselijk, zo zie ik loslaten, door mijn handen te openen, met mijn handpalmen naar boven, zodat alles wat ik vasthou mag blijven liggen, maar ook mag wegvliegen en altijd weer kan terugkomen.
    Mooie gedachtes, nare herinneringen, lieve prachtige vrienden, boze woorden, het zit op mijn handen als kleurrijke vlinders die weg fladderen en soms weer gezellig op mijn hand komen zitten. Alles mag er zijn, ik vind het meestal zelfs fijn en gezellig. Zolang ik ze niet vasthou en verfrommel, maar ze loslaat zodat we allemaal van de kleurrijke vrijheid kunnen genieten.

    Mis jou wel. Ik zou graag met je na een mountainbiketocht hierover willen filosoferen. Ik kom snel naar jullie toe.

    Liefs Frederike

    PS ik ben zo blij dat de mooie woorden en gedachtes die je mij hebt verteld regelmatig in mijn hoofd opploppen. Dat ik tijdens het mountainbiken een vreugdekreet maak, omdat jij in gedachte voor mij een sprong maakt. Ik hoop dat de vlinder met die herinneringen nog veel vaker terug komt fladderen, ik geniet ervan!!!

    ResponderExcluir
  2. lekker loslaten... hihi

    ResponderExcluir